Regulamin udzielania świadczeń zdrowotnych
Umawianie pacjentów na wizytę
Pacjentów umawiamy osobiście w gabinecie lub telefonicznie. Asystentka po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu szacuje ile czasu zarezerwować na wizytę. Długość wizyty zależy od zabiegu i trwa najczęściej od 30min do 1,5 godz. Niestety, nie zawsze możemy służyć pomocą w dni świąteczne i poza godzinami pracy. W dni robocze nie odmawiamy pacjentom cierpiącym.
WAŻNE! Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon.
Pierwsza wizyta
Na pierwszej wizycie poprosimy pacjenta o podanie danych osobowych (PESEL, adres, nr telefonu) oraz zapoznanie się z cennikiem i niniejszym regulaminem. Po konsultacji stomatologicznej lekarz przedstawi pacjentowi plan leczenia i wstępny kosztorys.
Kolejność przyjmowania pacjentów
Pierwszeństwo w leczeniu mają osoby zapisane na wizytę. Staramy się robić wszystko aby nie było opóźnień w przyjmowaniu pacjentów. Niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi przedłużają się. Dlatego prosimy aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do kilkunastominutowych opóźnień.
Lista rezerwowa
Aby przyspieszyć termin wizyty proponujemy zapisanie się na listę rezerwową. Z tej listy wpisujemy pacjenta na pierwsze miejsce zwolnione przez innego pacjenta.
Odwoływanie wizyt
Rezerwując wizytę do specjalisty ze znacznym wyprzedzeniem, nie potrafisz przewidzieć wypadków losowych, które zdecydują o tym, że ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny. Nie zapomnij nas wtedy powiadomić osobiście lub telefonicznie. Wiemy, że każdemu zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, jednak prosimy naszych pacjentów o uprzedzanie o nie stawieniu się na wizytę, ponieważ wówczas możemy przyjąć pacjenta oczekującego na poradę z listy rezerwowej.
Spóźnienia na wizytę
Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany pacjent.
Rękojmia
W trosce o dobro pacjenta pracownicy i współpracownicy gabinetu wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy dwuletniej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia (plomby) oraz uzupełnienia protetyczne. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości wówczas w ciągu 14 dni od zgłoszenia zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie
- nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych
- nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
- samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
- uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
- cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
- uszkodził protezę poza jamą ustną
Powikłania
Przed zaplanowaniem leczenia stomatologicznego pacjent musi być świadomy, że mimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia dochodzi czasami do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak:
- ból leczonego zęba lub tkanek otaczających
- szczękościsk
- pęknięcie, złamanie zęba
- obrzęk, ropień, krwiak
- krwawienie po zabiegu chirurgicznym
- podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie
- reakcja alergiczna na zastosowane leki
- zaostrzenie współistniejących schorzeń
Wystąpienie powikłań może spowodować u pacjenta między innymi:
- dyskomfort i stres spowodowany bólem
- konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży
- problemy natury estetycznej
- problemy z jedzeniem i mówieniem
- nieprzewidziane wcześniej leczenie kanałowe
- nieplanowaną ekstrakcję zęba i leczenie protetyczne
Większość z wymienionych powikłań szybko mija bez śladu. Nie należy jednak planować wizyty u dentysty tuż przed ważnymi wydarzeniami takimi jak wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.
Serdecznie zapraszamy!